Aarrekartta vuodelle 2015


Olen jo muutaman päivän pyöritellyt mielessä
ensi vuoden haaveita ja tavoitteita. 
Koska olen havainnut olevani lista-ihminen, 
paljastan teille nyt ensi vuoden listani. 
Jutut ovat kovin eritasoisia
eivätkä mitenkään tärkeysjärjestyksessä. 

1. Kuukauden kirja
Tykkään lukemisesta,
mutta luen aivan liian vähän. 
Saisiko sitä luettua edes
yhden kirjan per kuukausi?
Myös kaikki muu kulttuuri sopii tähän kategoriaan.

2. Hyvinvointi
Tarkkailun alla ruokatottumukset, 
ulkoilu, jooga, unirytmi.
Olen päässyt hyvään vauhtiin tänä vuonna,
sillä meiningillä jatketaan.

3. Puutarha
Kesäinen puutarha häämöttää jo mielessä.
Viime keväänä siirsimme kasvihuoneen
autotallin takaa etupihalle. 
Nyt perustetaan kasvilavat kasvimaalle.
Tästä tulette kuulemaan tarkemmin kevään lähetyessä.

4. Meri ja aurinko
Kesällä haluan olla meren ja auringon äärellä.

5. Opiskeleminen
Olen jo vuosia haaveillut opiskelemisesta.
Tulevan vuoden aikana kartoitan 
opiskelumahdollisuudet.

6. Matkustelu
Haaveena on matkustaa
Kööpenhaminan Tivoliin
sekä Tukholman puutarhamessuille.
Kotimaassa haluan käydä 
Raumalla ja Hangossa,
Ehkä Paraisilla ja Nauvossa.

7. 4-kymppiset
Täytän syksyllä pyöreitä vuosia.
Kriisiä on pukannut päälle jo pidemmän aikaa. 
Juhlia tätä kuitenkin kannattaa!
8. Remontointi
Vielä on eteinen ja olohuone rempan tarpeessa.
Viime kesänä rempattu keittiö
on kyllä parhautta kodissamme
ja siitä olen kiitollinen päivittäin.

9. Uudet ihmiset
En oikein tiedä, mitä tämä tarkoittaa. 
Tykkään ihmisistä ja minusta on kiva tutustua uusiin ihmisiin. 
Siinä löytää aina jotain uutta itsestäänkin.

10. Maalaus/ uusi harrastus
Tykkään Vincent van Goghista 
ja haluaisin osata maalata. 
Erityisesti haluaisin maalata hetkiä meidän puutarhasta.
Tämä voi olla toteutunut haave 
saaristolaivurikurssistakin.

Kommentit

  1. Kivoja suunnitelmia. Minun pitää lisäyä liikuntaa puutarhakauden ulkopuolella ja hillitä noita pihaprojektejani. No, eipäbpihslle enää isoja muutoksia mahtuisikaan viime kesän mylläysten jälkeen. Mulla on kriisipäivä taas 1.1. Vuosia tulee mittariin..

    VastaaPoista

Lähetä kommentti