Sisäistä rauhaa etsimässä


Tämä sisäistä rauhaa etsivä buddha tarttui
mukaamme viime viikonloppuna Itä-Suomesta. 
Hyvää kannattaa odottaa, sillä
juuri häntä olen etsinyt pitkään. 


 Rakastan joulunalusaikaa, 
ja kotimme alkaa pikku hiljaa saamaan jouluisia tunnelmia. 
Minulla on täällä kotona kolme miestä,
jotka tosin toppuuttelevat intoiluani
ja laittavat kapuloita rattaisiin.
Valoja ja kynttilöitä olen sentään saanut jo laittaa
ilostuttamaan ja valaisemaan pimeitä syysiltoja.


Viime vuonna hankitun huonekuusenkin 
nostin alas pakastimen päältä. 
Siellä se on viihtynyt koko vuoden omassa rauhassaan.
Vielä kun jaksaisi pelastaa pelargoniat kasvihuoneelta
sen samaisen pakastimen päälle.

Olen aiempina vuosina ihastellut Marttojen neuvoja:
"siivoa kaappisi, jos aiot viettää joulun siellä."
No enhän minä kaapissa aio joulua viettää, 
mutta olen huomannut, että seesteinen ja siisti koti
järjestyksessä olevine kaappeineen
luo seesteisyyttä ja rauhaa ihmisen sisimpäänkin. 
Siksi aion siistiä ja järjestää kaappeja 
- myös jouluna.

Kommentit