Puutarhahaaveita 2014


Tämän kuvan nappasin viime kesänä Loviisasta. 
Juuri tällaisen näkymän haluaisin etupihallemme. 
Talo, joka kurkistaa salaperäisesti
hedelmäpuiden ja marjapensaiden takaa. 


 Tämän kuvan etupihastamme
olen napannut olohuoneemme ikkunasta.

Vasemmalla on suuri vanha kirsikkapuu, joka
kukkii kauniisti keväisin. 
Tämä on tällä hetkellä kivoin kohta etupihastamme.


Olen jo kahtena vuonna ostanut hortensian, 
mutta en ole saanut sitä istutettua maahan. 
Tänä vuonna aion ryhtyä tuumasta toimeen.
Sen paikka tulee olemaan 
aidan vieressä keinun takana 
kirsikkapuun alla.  


Etupihallamme oli vuosia poikiemme iso trampoliini. 
Viime kesänä se lähti ja jätti tyhjän aukon. 
Tähän tilalle olen haaveillut hedelmäpuita,
marjapensaita ja kukkapenkkejä.
Hedelmäpuut voisivat olla 
kääpiöivä/ runko-omenapuu
ja kirsikka tai luumupuu. 
Jotain pientä ja somaa. 

Etupihalla on yksi vanha punaherukka, joka saa jäädä.
Siellä on myös kaksi väärään paikkaan 
istutettua muuta marjapensasta,
jotka saavat uuden kasvupaikan. 
Puna- ja mustaherukan lisäksi haluan karviaisen. 
Sellainen etupihalla olikin, 
mutta se sairastui ja poistin sen. 

Marjoja haluan, 
koska olen nykyisin innokas 
marjasmoothie fani.

Tähän edessä olevaan kukkapenkkiin aion 
vihdoin istuttaa myös valkokartiokuusen, 
josta olen vuosia haaveillut.


Tämän kuvan nappasin Kreetalla. 
Kevätkukkivat puut ovat ihania! 


Tällainen vanhan ajan ruusu minulla on myös aidan vieressä,
jonne olen hortensiaa suunnitellut. 
Tälle ruusulle pitäisi toisaalta löytää paikka. 


Olen pitkään ollut ihastuksissa tähän kasviin:
rohtoluppioon. 
En vain tiennyt sen nimeä, joten 
en ole voinut hankkia sitä. 
Sellainen tulee etupihan kukkapenkkiini. 


Etupihan kukkapenkkiin haluan suosikkikukkiani. 
Narsisseja, helmililjoja, 
kosmoskukkia, laventelia, malvaa, 
ukonhattua.

Kommentit