Kesäretki Kultarantaan


Monta vuotta olen suunnitellut vierailua
presidentin kesäasunnolle Kultarantaan, Naantaliin,
mutta aina se on jäänyt syystä tai toisesta. 

Vaan nyt vihdoin pääsimme siellä vierailemaan
lapsuudenystäväni kanssa. 


Kultarannan muotopuutarha on näyttävä
vesiaiheineen, ruusuineen ja pergoloineen.


Puutarhassa on värisävyin rakennettuja huoneita.
Nämä upeat daaliat ovat punaisesta huoneesta.
 


Keltaisessa huoneessa loistivat upeat kannat. 

Hieman muitakin hymyilytti, 
kun poikani julisti kotona olevan yhtä komeita kukkia. 
Autot tosin ovat kuulemma Saulilla komeammat. 
 

Siellä se pilkistää, graniittilinna. 


Muotopuutarhan ruusuja. 


Pergola, johon rakastuin. 


Sinisellä suihkulähteellä muotopuutarhassa.


Korkeimmat pylväshaavat, 
jotka  olen koskaan nähnyt. 
 

Hauska yllätys oli upeat pienet veistokset, 
joita puutarha oli täynnä.
Tässä eräs taidonnäyte. 

Kultarantaan pääsee opaskierroksille kesäaikaan 
klo 14 ja klo 15. 
Perjantai-iltaisin Kultarantaan saa mennä 
tutustumaan omatoimisesti klo 18-20.
Turvatoimet ovat molemmissa kierroksissa tarkat.

Kommentit

  1. Olisipa kiva käydä tuolla joskus, aika usein tulee ajettua ohi!

    VastaaPoista
  2. Sama vika ollut minulla. Monena vuonna olen suunnitellut reissua Kultarantaan ja jotenkin aina ollaan syksyssä enkä ole saanut mentyä sinne. Olen myös ajatellut, että paikka on näkemisen arvoinen vain keväisin/ alkukesästä, mutta komea kukkaloisto ja vihreä rehevyys oli vastassa siellä näin elokuun alkaessakin vielä.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti