Vällyjen alla


Koko pitkän talven olen odottanut kesää ja aurinkoisia päiviä.
Ja nyt kun ne oli täällä, 
minä makasin kipeänä pimennetyssä ja viilennetyssä huoneessa 
kuumehoureisena. 
Ihan ei mennyt kuin strömsössä..


Olen siis ollut yli viikon poissa pelistä ja 
puutarhassa on rehahtanut sillä aikaa. 

Tarkoitus oli tehdä raparperijuomaa.
Olin ostanut jopa sitruunat sitä varten. 
Poikani sentään ilahdutti minua viikko sitten
herkullisella raparperipiirakalla. 


Vaikka talvi on vienyt jonkin verran mennessään, 
niin muutama tulppaani sentään etupihan 
kukkapenkissä kukkii. 


 Iiris on joka vuonna yhtä näyttävä. 

Jahka pääsen jaloilleni taas,
leikkaan kaikki kuivuneet ruusunkarat pihasta pois.
Tämä oli taas hyvä muistutus sille,
että arkoja kasveja ei meidän pihaan kannata hankkia.
Mukaan lukien kärhöt.


Nurmikkokin on ajamatta, 
ja voikukat rellestävät keltaisenaan. 

Omenapuut kukkivat upeasti tänä vuonna.
Jatkoa seuraa liilasta ja valkoisesta syreenistä.

Kurjenpolvi on itse kylväytynyt talon reunalle.
Emotaimen toin pihaan läheiseltä niityltä.
(Kuva alapuolella)


Nyt kävi siis niin, että suosiolla jätän 
osan pihatöistä ensi vuodelle.
Tuleehan näitä vuosia. Toivottavasti. 
En aio raataa enkä stressata enää
vaan nyt aion myös nauttia puutarhan annista
täysin sydämin. 

Mukavaa kesäkuun alkua!
Yritän ehtiä kirjoittamaan, mitä
kasvihuoneelle ja kasvulavoille kuuluu.
Joudun jättämään ne lomareissun ajaksi poikani huostaan, 
hieman jännittää, mitä siitä seuraa.

Kommentit